20 Nisan 2012 Cuma

Bir Garip Kore ve Kore Kızı Hikayesi...

Son birkaç aydır dilimden düşürmediğim Kore ve Korece çevremdeki herkesin gözlerini devirip "yine mi!" bakışının sebebi haline geldi. Ne ara bu kadar kanıma işledi gerçekten bilmiyorum. Çok doğaldı, sanki yıllardır bu şekilde davranır gibi hiç garipsememişim hareketlerimi...
Ta ki bir arkadaşım "İnsanları selamlarken neden iki büklüm oluyorsun?" diyene kadar. Bana hiç hissettirmeden sinsi sinsi içimde yer ettiğini işte tam o zaman fark ettim.


Aslında bu blogu beni dinlemekten bıkanlar hatırına açtım. Benden biraz olsun kurtulsunlar diye :)
Kore'ye ve Korece'ye dair herşeyi paylaşabileceğim artık... Hem de "Yine çok sıktım galiba." diye suçluluk duymadan...

İşte başlıyorum!!!

Bu benim güzel Seoul'um...
Bir gün çekik göz caaamiyası ile birlikte mutlu mesut yaşayacağımı umduğum rüya şehrim. Şu sokak satıcılarının mekanlarına oturup "Hey, ajumma soju getir!" dediğim günleri görebilecek miyim acaba? Gerçi içkiyle pek aram olmadığını hesaba katarsak iki shotdan sonra beni omuzlayacak Hyun Joong'umu da hayale katsam fena olmaz sanırım.
Kore insanı, Kore dili, Kore'de yaşam... Niye bu kadar çekici geliyor tam olarak ben de bilmiyorum aslında. Ama bildiğim bir şey var ki, Kore ile ilgili her şey istemsizce gülümsememe yol açıyor.
Tek karamsar düşüncem yemekler... Baharatı severim ama onlar kadar severmiyim bilemiyorum :) Tek denediğim Kore yemeği (yemekten sayılırsa eğer) binbir uğraşla bulduğum ramen.

İşte benim en sevdiğim! Yanında verilen çubuklarla yaptığım ilk birkaç denemede başarısız olsam da artık usta bir çubuk kullanıcısıyım diyebilirim kendime :)   Başka markalar da var ama nedense ben en çok bunu beğendim. Ramen dışında her Kore dizisinde neredeyse istisnasız gördüğümüz Kimchi ve görünüş olarak Suşi'ye benzettiğim Kimbap'ı denemek isterdim. Öyle bir iştahla yiyorlar ki, insan ister istemez imreniyor.
Aslında yazacağım daha birçok şey var ama başlangıç için bu kadarı yeterli sanırım. Özellikle Kore aşkımın kaynağından da bahsetmek istiyordum fakat bence o ayrı bir başlığı hak ediyor. Şimdilik bu kadar...
 안녕히 계세요!!!!!

8 yorum:

  1. Aciklamali anlatimlarin icin tesekkurler Yazilarin devamini bekliyorum. http://www.guncelyazar.net

    Saygilar

    YanıtlaSil
  2. bende kendimi böyle bir şeyin içinde buldum yazıların devamını bekliyorum

    YanıtlaSil
  3. anlatımın için kamsahamnidaaa :) devamını dört gözle bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  4. nerden buldun söyleyebilir misin bende çok denemk istiyorum :) anyonghigeseyo :)

    YanıtlaSil
  5. Sana nasıl ulaşabilirm ?

    YanıtlaSil
  6. Ya ben korece öğrenmek istiyorum ama kursa verecek param yok bana yardımcı olurmusn

    YanıtlaSil
  7. Ya ben korece öğrenmek istiyorum ama kursa verecek param yok bana yardımcı olurmusn

    YanıtlaSil
  8. nerden aldın acaba ramenı daha once hıc denemedım. noodle yedım de tadı bana pek hoş gelmedi dızılerde o kadar ıstahla yıyorlarkı cok canım çekiyor baya aradım ama bulamaıdım nerden aldıgını yazar mısın lutfen ?

    YanıtlaSil