20 Nisan 2012 Cuma

MERHABA!

Korece öğrenmek için Türkçe kaynak ne yazık ki çok az. Kalıp cümleleri içeren küçük cep kitapcıklarının dışında; sadece Lotus yayınlarından çıkan Korece I, Korece II ve Korece III kitaplarını biliyorum ve yalnızca Korece I'i bulabildim.
Neyse ki kötü yönleri olsa da teknoloji çok işe yarıyor her zaman. Bir bilgisayar ve biraz da İngilizceyle sayısız kaynak seriliveriyor önünüze.

Madem öğrenmeye çalışıyorum, etrafımda da bu ilgimi paylaşacağım biri yok bari burada canla başla öğrendiklerimi paylaşayım.

Aslında ilk önce harfleri öğrenmemiz gerek çünkü bilindiği gibi Kore'de Kore alfabesi (한글 hangıl) kullanılıyor. Ama küçük bir sıçrama yapıp bir iki kelimeden sonra alfabeye dönsem de olur sanırım.

Evet, işte öğreneceğimiz ilk Korece kelime... Hangi dil olursa olsun ilk öğrenilen kelimelerden biridir genellikle.




MERHABA= 안녕하세요 (annyeonghaseyo)    --- anyonghaseyo diye okunuyor.

Yukarıdaki videodan nasıl söylendiğine bakabilirsiniz.

Korecede;
Kibar, resmi ve arkadaşlar arasında kullanılan 3 çeşit hitap şekli vardır.

Bu kelime 안녕(ann yong) şeklinde de kullanılır fakat bu arkadaşlar arası yani düşük seviyedeki hitap şeklidir.



Bu sözcük hem merhaba, nasılsınız anlamında kullanılır hem de Koreliler birbirlerinden ayrılırken hoşçakal manasında kullanırlar.

İnsanlar birbirlerinden ayrılırken bu sözcüğü şu şekilde kullanılırlar;

Bulunulan yerden ayrılan kişi= 안녕히 계세요. (annyeonghi gyeseyo)--anyonghigeseyo diye okunur.
Kalan kişi ise= 안녕히가세요. (annyeonghi gaseyo)-- anyonghigaseyo diye okunur.


안녕히 계세요. = Hoşça-kalın (Ayrılırken)
안녕히 가세요. = Güle güle (gidin) (Uğurlarken)

İlk kelimemizi öğrendik bile... İkinci derste Kore alfabesini öğreneceğiz. O zamana kadar 안녕히 계세요...


11 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Korece öğrenmek isteyenler için çok yararlı bir şey gamsahamnida...

    YanıtlaSil
  3. Ben o Korece 1 kitabını D&R web sayfasında gördüm ama şu ana kadar mağazasına gidip bulamadım. Sen nereden bulabildin söyleyebilir misin? :)

    YanıtlaSil
  4. Ezgi ymsk facede adım eklersen sevinirim

    YanıtlaSil
  5. Daha yeniki yazan kisiyim

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba şuan nasıl korece seviyen.Öğrenebildin mi biraz?Faydalı oldu mu o kitaplar olduysa bende almak isterim.

    YanıtlaSil
  8. korealfebesine göremi yazılıyo ben okuyamıyorum kore mettinllerivar harfleri biliyorum ama okunamıyor

    YanıtlaSil
  9. Ben harfleri biliyorum ama okunuslarini bilmiyorum anlatirmisin 🙏🏼 🤔

    YanıtlaSil