22 Nisan 2012 Pazar

EVET/HAYIR








[ne]: Evet                           
아니요 [aniyo] : Hayır


 Korecede "evet" kelimesi sadece bildiğimiz anlamda evet kelimesini karşılamaz. Evet sözcüğü, bir düşünceye katılma ya da onu onaylama anlamında; hayır ise düşünceye katılmama ya da onaylamama anlamında da kullanılır.




네 [ne]: Doğru./ Katılıyorum. Kulağa hoş geliyor./ Söylediklerinizde haklısınız.
아니요 [aniyo] : Yanlış. / Katılmıyorum. / Söylediklerinizde haksızsınız.


Örneğin;

 사과 좋아해요?   [sagua  joh-a hae yo] = elma sever misiniz?

 . 좋아해요. [ne. joh-a-hae-yo] = Evet, severim.

 사과 좋아해요? [sagua  joh-a hae yo?] = elma sever misiniz?

 아니요. 좋아해요. [aniyo. an joh-a-hae-yo] = Hayır, sevmem.    **("an" olumsuzluk ekidir.)

 사과 좋아해요? [sagua  an joh-a hae yo?] = Elma sevmez misiniz?

 아니요. 좋아해요. [aniyo. jo-a-hae-yo.] = Hayır, severim.

 사과 좋아해요? [sagua  an joh-a hae yo?] = Elma sevmez misiniz?

 . 좋아해요. [ne. an joh-a-hae-yo.] = Evet, sevmem.




* (evet) kelimesi, Kore'de çok amaçlı kullanılan bir kelimedir. Sesteki tonlamaya göre farklı anlamlar kazanabilir. İşte size bunu anlamak için bir dialog;




A: Dün Kim Hyun Joong'un mini albümünü aldım.
B: 네? (Tekrar et, anlamında)
A: Hyun Joong'un albümünü aldım diyorum.
B: 네. (onaylama)
A: ve çok hoşuma gitti.
B: 네.
A: Türkiye'de bu albümü bulmak çok zor. O yüzden yabancı bir siteden sipariş ettim.
B: 네.
A: Ne kadar olduğunu biliyor musun?
B: Ne kadar?
A: 50 lira?
B: 네? [ne?]
A: Yaa, bu yüzden parayı kredi kartımla ödedim.
B: 네...
A: Ne olursa olsun, albümü aldığım için çooook mutluyum.
B: 네...



** Evet kelimesi onaylama anlamında kullanıldığı zamanlarda Koreliler genellikle
맞아요 [ma-ja-yo] kelimesini ardına eklerler. Bu anlatımı kuvvetlendirir.

     , 맞아요. [ne, ma-ja-yo] = Evet, haklısın.



Bugünlük de bu kadar....
Çalışmaya devam!
AJA AJA!!!!!!!!



















14 yorum:

  1. blogunu görünce çok sevindim, çünkü ben de aynı senin durumundayım :D kore sevdasıyla bu dili öğrenmeye bile başladım, senin paylaştığın bilgiler de hoşuma gitti, çünkü dediğin gibi tr çok az bilgi var. ingilizce çalışıyorum şu an, ama elbette tr gibi olmaz. en son yazını nisanda yazmışsın, umarım yazmaya devam edersin :) dersler için, 감사합니다!! :)

    YanıtlaSil
  2. Yazmaya devam et lütfen.Gerçekten güzel bir yazı olmuş ve öğrenmemde çok yardımcı oluyor.Bu dili ve kore'yi çok seviyorum. =))

    YanıtlaSil
  3. Çok hoşuma gitti blogun keşke daha fazla şeyler olsa inşallah yazmaya devam edersin ;)Kim Hyun Joong fighting fotoğrafınada bayıldım hahaha :D

    YanıtlaSil
  4. Blogun sol üst tarafında bulunan "Seoul'de Saat" olayını çok iyi düşünmüşsün.

    YanıtlaSil
  5. cok guzell.. ellerinize saglık :)

    YanıtlaSil
  6. Umarım bu yorumumu okur ve yazılarına kaldığın yerden devam edersin. Lütfen bildiklerini paylaşmaya ve biz korecanları bilgilendirmeye devam et. Her yazının aonuna eklediğin gibi--> Fighting!! :D

    YanıtlaSil
  7. daha fazla yazi!!! :) korece gercektende cok guzel bir dil. Fighting

    YanıtlaSil
  8. Çok beyendim Korece biraz karışık ama mantıklı ve güzel.

    YanıtlaSil
  9. Korece ogrenme asamasindayim ve cok egleniyorum

    YanıtlaSil
  10. Ayni yorumlar neden korece diye seviyorum sirin insnlari

    YanıtlaSil
  11. vay be tarihte kalmis adeta ben 2021 deykm ve kore seweni cok artti 😅💜🇰🇷🇹🇷

    YanıtlaSil
  12. ders yeni bitti hehe bu saatte ders goruyoz yaa arkadan ders calire bende koreceye felan bakarken rast gelediyidm burya neyyyse canli dersss🤓

    YanıtlaSil